STATE FAIR




HAHAHAHAHAHAHAAAAAA detta ar sa USA

Hela lordagen spenderades pa Oregon State Fair, kul stalle! Det var the Lights som jag bodde hos de forsta dagarna som bjod med mig, Katrina och Greg. Pa State Fairen fanns typ ALLT. Folk tavlade i storst potatis, storsta pumpan, haftigaste tartan, godaste pajen, basta kossan, konst och mycket mer. Dom hade aven karuseller, marknad, olika scenframtradanden och MAT forstas. Helst pa pinne och friterat. Ja, ni ser ju kortet (dom friterade Snickers Erik!). Sa nu har jag levt som amerikan pa riktigt och atit Corn Dog och Candy Appel. Hela grejen kommer paga i elva dagar till, och i slutet kommer Katy Perry dit och upptrader, tyckte jag ar lite coolt (hot'n'cold JENNY).

Idag ar det sondag och jag har precis kommit hem fran kyrkan med familjen. Vet inte riktigt vad dagen kommer bjuda pa an, familjen pratade pa nagot fodelsedagskalas (det verkar vara det man gor har pa sondagar...). Annars blir det nog bara att ta det lugnt och kolla pa nagra filmer som jag och Katrina har lanat :) Idag i kyrkan pratade jag aven med en tjej som gatt pa Sandy Union (dar jag ska ga) som berattade om skolans dance team! Later himla kul, men dom har tryouts och grejer, sa vi far se hur det gar... Hon var ocksa galen i So You Think You Can Dance och tyckte att vi skulle ha SYTYCD kvallar nar det drar igang. Ser fram emot det! :)


Katrina, Peter, jag och Greg pa Oregon State Fair


Kommentarer
Postat av: Linnea Hallgren

haha! Det låter himla amerikanskt det där. Har du gått i skolan någonting ännu?



Måste bara skryta lite över mina måndagar - VARANNAN MÅNDAG BÖRJAR JAG HALV 5! Hur göddit är inte det då? Nu skulle du allt varit här(elleer?). Saknar dig.

2009-08-31 @ 09:53:52
Postat av: Johannes

Fy fan va nice att va i USA! ;o fan va sjukt, du ska veta vad avundsjuk man blir!

2009-08-31 @ 20:40:51
Postat av: Kerstin Hallgren

Hej Amanda!

Det är roligt att följa vad du gör. Har mitt mail kommit fram?

2009-09-01 @ 18:31:07
Postat av: Erik Eliasson

Hej Amanda! HAHA ja trodde aldrig dom skulle ha de där friterade snickersarna utnför texas :P gött att du får njuta av lite riktig amerikansk kultur!

Själv är jag i Oslo nu, flyttade hit förra söndagen och söker nu jobb för fullt. Jag ska nog skaffa norskt nummer i morgon. Skickar dig ett mail när jag har det så kan du ju ringa från din gratistelefon :) ha det!

2009-09-03 @ 18:44:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0