Happy Birthday Amy!

Idag fyllde min american mom Amy år, stort grattis till henne! Vi firade henne egentligen igår, med kina mat och presenter, fast min present fick vänta tills idag. Gav henne porträttet som jag kämpat med i Art Lab de senaste månaderna (kort är på väg mamma, hittar inte kamerasladden just nu bara!). Har förövrigt idag avslutat mitt art project no.2 som min lärare vill skicka till tävling, får väl se hur det går med den saken men… Resultatet matchar ju inte riktigt bilden jag hade i huvudet, menmen.

I och med mitt nya projekt var jag tvungen att springa över till vaktis stup i kvarten för att såga något här och skruva isär något där, och Sandy High School har den absolut gulligaste vaktmästaren i världshistorien. En liten äldre gubbe med vitt hår. Varje gång jag kommer och plingar på hans dörr öppnar han med amerikas största leende på läpparna och frågar "WHAT can I do for YOU?" i ett tonläge som borde tillhöra en sopran samtidigt som han skuttar upp och ner i ren ivrighet (okej, det ordet finns nog inte ens) att hjälpa till. Och varje gång han ser mig utanför sitt kontor numera hälsar han lika glatt med "HOW are YOU today?!". Lyckligare människa får man leta efter.

 

Måste ju även nämna att jag fick brev för ett par dagar sen också, från halva tjocka släkten, tack farmor! Det gjorde min dag. Hade gärna varit där på femtioårsfesten!

 

Nu borde jag verkligen gå och sova, har varit dåligt med det de sista dagarna. I lördags hade vi sista musikalföreställningen (snyft) så nu borde jag i och för sig lyckas sova ikapp lite och ha ett liv igen. Avslutningen firades med cast party hemma hos en av dramakidsen och vi stannade uppe hela natten och åt kakor, pratade och spelade singstar/guitar hero. Det var supermysigt! Runt 6 på morgonen åkte jag, Shelby, Sharayah och Mackee hem till Mackee. Sov några timmar på golvet (hon har btw en stor jäkla julgran i sitt rum!!) och masade mig sedan iväg till en fyratimmars dansträning. eeeeeh. Coachen har dessutom beslutat att vi är för dåliga för att få tävla på lördag, så det blir inget med danstävlingen i Santian. Menmen det är = cookie exchange för mig och Annika med alla mysiga utbytesstudenter!

 

Annars har det inte hänt så mycket nytt sen senast. Mer än ett tillskott hos djuren, grannen har skänkt sin get Ariel till oss. De övriga getterna är taskiga och mobbar henne för tillfället, men det ska tydligen vara helt normalt i djurens värld. Förutom dvärg geten Polly då som älskar allt som existerar. Ariel ska förresten få baby getter i Januari, aaaaand that makes me super excited! Kommer bo ute i ladan under Januari, så om ni inte hör så mycket från mig vet ni varför...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0