IKEA och killingar!

Hittade Karlstadsoffan och Karlstadkudden i Portland!

Igår var en händelserik dag.

Började dagen med att hjälpa Amy och Katrina att plocka ihop små goodiebags med alla kakor vi bakat till familjens alla vänner. Det blev en del!

Runt lunch åkte jag och Amelia iväg för att få det sista av julshoppingen klar. 23 december. Gäller ju att vara ute i tid menar jag. Fick mitt första besök på Burgerville avklarat också, AMAZING. Min nya favorit. Kom till Sverige.

Åkte sedan till Portland för att äntligen få min iPod fixad och bytt. Blev undersöt med stetoskop och allt, det var kul tyckte jag. iPoden alltså. Eftersom farbror Apple doktorn inte kunde hitta några fel fick jag till slut en ny. Hoppas den kommer funka.

Med en ny iPod i väskan kilade vi iväg till tunnelbanan och åkte till IKEA. Det var helt underbart! Kändes som om jag var hemma i Sverige igen. Allting hade svenska namn, jag hittade Karlstad soffan! Fick även äta köttbullar med potatismos och gräddsås och lingonsylt, mmmmm!

Went nus i IKEAs food court, där jag hittade allt ifrån sill (som jag i och för sig hatar men ändå. ingen jul annars) till MARABOU och JULESKUM!!! Det gjorde min dag. Berättade för alla anställda jag såg att jag var från Sverige och blev lika överraskad varje gång de lyckas få fram något på svenska till mig ("Takk soo mucket!", "Hur mor do?") Charmigt. Så nu har jag fått min Sverigedos så jag klarar mig ett halvår till.

 

Den stora saken som hände igår var ju dock inte IKEA besöket eller Burgerville. När jag och Amelia satt på tunnelbanan mot IKEA fick vi ett sms från Amy som berättade att geten Ariel hade fått två killingar!! Förväntade dom inte förräns i Januari så det var en överraskning. Döpte flickan till Noel och pojken till Christmas ("Chris") och dom är bland det gulligaste jag någonsin skådat. Kort är på väg. Kommer bo ute i ladan resten av lovet.

 

Marabou Mjölkchoklad Kingsize - första gången på 4 månader plus årets dos av Juleskum

Nu är jag lycklig så det räcker i 6 månader till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0