Nötknäpparen x2

Laura som Sugarplum!

 

ÄNTLIGEN JULLOOOOOOV!!!  Firade med att vakna kl 2 i lördags.

Annars har veckan varit fin, har hunnit se Nötknäpparen två ggr om! Första gången i torsdags då franska och tyska klubben på skolan bjöd in alla utbytesstudenter och deras familjer (Laura följde med) till att åka in till Portland och se Oregon Ballet Theatres uppsättning av Nötknäpparen. Det var kul att se, har aldrig sett den förut. Innan föreställningen åkte vi till en fransk restaurang och åt crêpes. Både till huvudrätt och efterrätt, så nu har jag väl fått pannkakor så det räcker för detta året. Det var gött!

 

Under onsdagen följde jag med familjen till kyrkan där de hade stor julmiddag och talangshow. Noah spelade gitarr och piano, riktigt bra är han (även om han inte erkänner det) och under fredagen åkte jag runt med kören och skolbandet till Middle Schools i närheten och sjöng julsånger. Det var gulligt. Och i lördags var det dags för Nötknäpparen no. 2 med Lauras studio! Hennes stora roll var Sugarplum och sedan hade hon även sju (?) till mindre roller. Galet duktig är hon! Men liiiite brist på folk i studion där, vilket är synd. Speciellt brist på killar är det ju förstås, så Laura lyckades få in Trevor i showen för att fylla några mindre roller. Har nog aldrig skrattat så mycket som när han kom in på scenen som Mama Ginger.

 

Igår åkte vi runt till familjens mormor och farmor och hälsade på. Första gången för mig! Men dom var söta och snälla mot mig. Under kvällen följde jag även med Annika och Anna Lisa på bio och såg Blindside. Den var bra! Lite cheesy emellanåt men.

Haha har ingen riktigt inspiration till att skriva idag, så känner att jag mest bara radar upp dagarna. Ska försöka uppdatera bloggen med lite fler inlägg och foton nu under lovet när jag har tid.

 

Men nu ska jag kila iväg och hjälpa familjen med årets kakbak (och då snackar vi MYCKET kakor), foton kommer senare under dagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0