X-mas Party, Concert and OMSI!

Söndag kväll och jag hoppas hoppas hoppas på att den utlovade snöstormen ska svepa in över Sandy i natt. För då blir det lite snö och is på vägarna och då stänger allt ner, inklusive skolan!! Lite extra sömn tackar jag ju inte nej till.

I övrigt har helgen varit superfin, igår hade vi cookie exchange + christmas party med utbytesstudenterna uppe i bergen. Alla skulle baka fyra dussin kakor från sitt hemland och ta med till partyt. Amanda vaknar två timmar innan hon borde vara på plats och har inga kakor redo ännu. Bra jobbat. Och hela familjen befinner sig ute i ladan och försöker rädda en döende get…

Så det var lite småkaos ett tag. Bestämde mig till slut för att göra falsk toscakaka. Det var ju extra smart eftersom jag aldrig testat det förut. Hehe. Kan väl medge att utsidan kunde ha varit en smula vackrare, men det smakade gott ändå!

Kul att träffa alla utbytesstudenter igen också. Åt ju dock en aning för mycket kakor. Har haft ont i magen i två dagar nu. Nästan. Men det var det värt!

Innan kak-kalaset började fick alla utbytesstudenter presentera sig för varandra, berätta om kakorna de tagit med sig och det mest minnesvärda de varit med om hittills. De flesta berättar om vilken underbar resa de fick åka på till Disneyland eller när deras fotbollslag vann en viktig match. Jag sitter och tittar längtansfullt mot kakbordet med brownies, maränger och annat gott och kletigt. Annika utbrister

"My most memorable thing was when I was on a boat in San Francisco and EVERYBODY threw up except for me and Amanda!!!"  hahahaha älskar den tjejen.

Fick några fina minnesbilder i huvudet och toscakakan kändes inte så värst lockande längre för några sekunder. Fast bara några sekunder.

 

Efter x-mas partyt bar det av till en pasta restaurang i Portland med Annika, Naima och Annikas hostmom Claudia som bjöd oss på middag och en julkonsert. Supermysig kväll, tack för allting Claudia!

När jag kom hem ringde jag till Gävle för att prata med min kära päron och MIN SVENSKA FUNGERADE INTE. Hakade upp mig och började på engelska och fick leta efter orden. Illa. Riktigt illa.

 

Idag har jag följt med Katrina, Hannah, Annika, Spencer och Noble och kollat på en sån där cosmonova bio i Portland. Var ju tänkt att det skulle vara hela Aquanauts klubben (yep, jag är med skolans Oceanic Science klubb pappa. är det ok om jag skippar mattelaget nu?) men över hälften bangade.

Filmen handlade om livet under vattnet och hur det påverkas av alla miljöproblem. Det var sorgligt… Aquanauts uppmanar alla till att ha en grön jul och slå in era julklappar i tyg eller gamla matteuppgifter.

 

Imorgon påbörjas sista veckan i skolan innan lovet, känns typ såhääääääär göööööött. På tisdag är det julkonsert med kören, på onsdag gör jag INGENTING :D:D:D:D:D kolon D (jag älskar mina aktiviteter men det är kul att andas ibland också). På torsdag är jag inbjuden av skolans franska och tyska klubb att följa med och kolla på Oregons Ballet Theatre uppsättning av Nötknäpparen och äta middag på en fransk restaurang, LÄNGTAR! Laura följer med också, ska bli kul :) Sedan ska jag iväg och kolla på hennes dansstudios uppsättning av Nötknäpparen på lördag! = bra vecka! :)


Kommentarer
Postat av: Annemo

Hur gick det, har du snöat inne? Här är det lite vitt nu, ett par cm.

2009-12-14 @ 23:49:45
Postat av: Pappa

Oceanic Science club är ett steg i rätt riktning men jag hyser fortfarande en förhoppning om en dotter i ett mattelag.........

2009-12-16 @ 22:33:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0