ODS, dans & hockey

Kom igår hem ifrån något av det mest utmattande jag upplevt. Har varit ledare för ett gäng tolvåringar på camp Arrah Wanna i en vecka. Jag är trött. Det var kallt och snorigt. Trodde ett tag att de snorat ner mig med svininfluensa, men det är nog bara vanlig förkylning som spökar för mig. I övrigt så var det faktiskt ganska kul också, har sjungit massa superfjantiga låtar på engelska och tyska (?) hela veckan lång, undervisat om växter och träd (hur jag nu lyckades ta mig igenom fotosyntes och trädets alla lager på engelska. Mysteryyy) och lärt ut mors lilla olle till hela campet. Hade en jättehärlig cabin partner, Abby, och alla student leaders och staff var ett riktigt skönt gäng. Blir att göra om till våren!
Igår när jag kom hem hade jag ca 20 minuter på mig att duscha, göra mig i ordning, och vara redo för kvällens dansuppträdande med danslaget. Vi uppträdde i halvtid på säsongens sista hemma match (am. fotboll såklart) och det var lerigt kan jag lova och mindre idealistiskt underlag för piruetter. hehe. Såg väl inte jättebra ut kan jag tänka mig, men fick lyckligtvis bara positiva kommentarer. Så fort jag var klar åkte jag hem och dog i min säng.
Idag har jag sovit, tagit det lugnt, ätit mitt halloween godis och inte gjort något vettigt alls förrän kl var fyra. Då bar det iväg till hockeymatch med en massa utbytesstudenter i Rose Garden Arena. Det var Winterhawks (Portland) som spelade mot Thunderbirds (Seattle). Riktigt bra match, Portland lyckades kvittera (ojoj. jag borde nästan bli sportkommentator) till 3-3 när 2 sek återstod och matchen avgjordes slutligen på straffar. Vi fick även en guidad tur av arenan innan och varsin jätteful keps bara för att vi var så söta utlänningar. Jag gillar att vara utbytesstudent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0