Sjukling

Idag ligger jag hemma och är hostar och snorar. Lucy gör mig sällskap och ligger här bredvid och fiser på min klädhög. Antar att jag får skylla mig själv för det.
Har ju inte riktigt tid med att vara sjuk just nu, har ju genrep ikväll! Kan ju i och för sig bero på hur jag levt de senaste dagarna. Skola, paus i cirkus en timme (=dansa runt till alibaba musik med övriga i orkestern. vi blev igår tillsagda av dramaläraren att ta det mer lugnt innan repen, efter att ett x antal personer fick för sig att även införa inlinesåkning bakom scenen, eftersom att hans cast inte klarar av att fokusera annars. partypooper), rep rep rep i ca 5 timmar, hem, MAT, sova. Och samma sak nästa dag igen.
Har i alla fall tänkt masa mig iväg till dans träningen kl 5 så jag kan kolla på vad de har för sig, och sedan får det bli genrep i alla fall.
Har ju i alla fall klarat mig igenom alla fem tal om Sverige som jag blev ombedd att framföra inför alla freshmens. Det gick bra, minus att jag nästan tappade rösten under sista talet. Var ju lagom komiskt. Alla killar ville veta hur bilarna ser ut i Sverige. Hehe, kände verkligen hur rätt jag var för att svara på den frågan ("eehh. dom är mindre...?"). Dom tyckte även att det var coolt att till och med Sverige har TV-spel. Andra lagom intelligenta frågor jag fått om Sverige:
1. "Do you have Internet in Sweden?"
Hallå eller. Men GUD vad jag ångrar att jag inte lurade i henne att jag aldrig sett något liknande förut.
2. "Where are you from?"
"I'm from Sweden"
"Yeah, but, which COUNTRY are you from?"
Denna behöver ju inte ens några kommentarer :)

Kommentarer
Postat av: sara in pennsylvania

my person favorite question was this one:

anthony: - do you go by school bus to your school in sweden?

me: - no...

anthony: - but IF you did, what color would they be?



and this was after about fifty other questions of the same iq-level. i was amused.

2009-11-21 @ 17:31:01
Postat av: sara who can't write

my PERSONAL favorite question, of course. lol.

2009-11-21 @ 17:31:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0