Torsdag

Kände att jag var tvungen att ladda upp den här bilden, har ju äntligen fått tummen ur och lagt in San Francisco korten på datorn och även laddat upp några på Facebook för er om vill ta er en titt. Jag och Annika hittade snackset no. 1 på en Shell mack på vägen. Torkade räkor. Med ögon och allt. ISCH.
La även nu märke till att det hänger Jolly Rancher i bakgrunden. Intressant, trodde det var en typ av sylt. Kan ju dra den historien också. När jag var på Outdoor School fick alla tjugo ledare presentera sig genom att säga sitt namn och favorit smak på Jolly Rancher. Givetvis är jag tredje person ut att presentera mig, har ingen aning om vad tusan Jolly Rancher är och vill ju inte verka helt tappad inför tolvåringarna som jag ska spendera kommande vecka med. Kände att det skulle bli lite pinsamt om jag drog till med en smak som inte fanns, och att erkänna att jag aldrig smakat Jolly Rancher verkade inte riktig ok. Så jag körde på den tråkiga varianten och upprepade samma smak som personen innan mig berättade om. Självklart uttalade jag hela grejen helt fel och fick en del oförstående, smått roade blickar. Så det var godis dom pratade om. Eller, jag pratade om. Intressant.
Livet här är för övrigt hektiskt för tillfället. Efter skolan har jag nu varje dag tre timmars repetition med skolorkestern inför musikalen som har premiär om åtta dagar! Och långrep under helgerna. Vilket verkligen behövs, har ju en sisådär 150 sidor att hålla kolla på. eh. Nej, jag har fortfarande inte riktigt koll på allt. Jag skulle behöva lite privatlektioner med Wanja känner jag. Sen så springer jag direkt till dansträningen på måndagar, tisdagar och fredagar när repetitionen är slut och kommer sedan hem runt 9. Låt oss säga att jag har lyckats med uppgiften att hålla mig "busy at all times". Hade även idag möte med snowboardteamet efter repet. Vi är i år 6 tjejer i laget, och vi har en egen coach, YEY! Fick även veta att skolans tjejlag förra året vann State Championship. Hehe, känn ingen press eller så... Nästa vecka ska vi börja vår försäsong träning i form av kondition med mera och i Januari ska vi börja åka upp till Mt. Hood. Kommer även att vara tävling nästan varje helg, får väl se hur det går med det för min del, men. Ska försöka bli hyfsad till State i Mars i alla fall!
Det här med snowboard passar i alla fall in perfekt i mitt schema. Kommer i Jan, Feb och Mars ha dans mån, tis, fre och på ons, tors blir det snowboard för min del. SUPEREXCITED.
Förra dansträningen fick vi beställa träningsoveraller. I USA föredrar man tydligen tighta saker, och mina tränare tyckte jag var helt knäpp för att jag ville ha stora mjukisbyxor. Men jag fixar verkligen inte tighta mjukisbyxor. Speciellt inte om jag ska röra mig i dom (och speciellt inte om jag måste betala för dom också). Efter en del om och men och bönande och bedjande (nästan på mina bara knän) gick dom med på att ge mig medium. Men dom tycker fortfarande att jag är ganska knäpp.
Idag när jag kom hem låg det även ett brev på sängen och väntade på mig från farmor. Det gjorde min kväll, tack farmor! Ska läsa det en gång till innan jag försöker somna.
Godnatt på er där hemma, hoppas allt är bra mer er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0