Homecoming och kanelbullar

Måndag igen, har nyss kommit hem från skolan och ska snart iväg på dansträning. Äter för tillfället marschmallows i FLYTANDE form. Mycket kärlek till usa.
Har haft fullt upp i helgen. I fredags var det homecoming game, jag trodde att jag skulle frysa ihjäl och Naima trodde att hon skulle frysa ihjäl ännu mer. Har hunnit bli ganska kallt nu. Sandy förlorade i förlängningen, och det var ju himla pissigt. Men jag hade en mycket trevlig kväll! Under halvtid rullade även alla Homecoming King&Queen nominerade personer in på planen på en stor glitterklädd vagn och vinnarna ropades ut. Blev ju tyvärr in Annikas date som vann titeln, menmen.
Under lördagen åkte jag till Annika och gjorde mig iordning för kvällens dans med henne, Naima och Katrina. Runt sex tog vi oss in till Gresham och åt middag med ett gäng på cirkus femton personer på en thairestaurang. Det var Erin som hade bokat restaurang, och hon kom efter ett tag fram till att vi var på fel restaurang. Men vi fick härligt rabatt och god mat så det var inget att klaga över.
Dansen började kl 8, och den var kul, men jag hade nog förväntat mig lite mer. Vi var mest bara i en mörk gymnastiksal och dansade i tre timmar nonstop. Varför spenderar folk pengar på fina klänningar liksom, man kunde ju inte ens se dem i mörkret? Men jag hade kul i alla fall, och efteråt åkte jag, Annika, Katrina, Erin och Keree tillbaka till Annika och Katrina, kollade på Grease och hade sleepover.
Under söndagen bakade jag kanelbullar till min underbara värdfamilj, var ju trots allt Kanelbullens dag hemma i Sverige. Det fick dock bli utan pärlsocker för sånt finns tydligen inte här borta i usa. Mindre kärlek till usa. Hursomhelst, bullarna blev väl halvlyckade, vet inte vad för superjäst dom använder här, men dom blev minst sagt dubbelt så stora mot vad jag hade tänkt mig. Fast det hade dom tydligen ingenting emot. I usa blir saker större utan att man ens behöver anstränga sig... Dom tyckte i alla fall att det var awesome att vi har "holidays" för speciella bakverk. Noah, Daniel och Matthew framförde även en "Bun Day" sång och gav mig ett Happy Bun Day card för att känna mig mer hemma. Att jag aldrig har brytt mig ett dugg om Kanelbullens dag förut hoppade jag liksom över att berätta.
Nu ska jag iväg på dancepractice, ha det fint där hemma!

Kommentarer
Postat av: Linda Strömberg

VI VILL SE EN BILD PÅ DIG OCH DIN KLÄNNING :)

2009-10-06 @ 15:55:15
URL: http://lindaastromberg.blogg.se/
Postat av: amanda

Det kommer! haha, glomde minneskortet hos annika

2009-10-06 @ 16:39:51
Postat av: Annemo

Mysigt mottagande av kanelbullens dag. Nu har du själv kanske löst varför allt är så stort där borta.Här hemma hoppade vi dock över firandet av denna dag.

2009-10-06 @ 22:05:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0