Homecoming Week

Emma utanför Clackamas Mall

Hej igen, var ett tag sen jag skrev något här och det har hänt en hel del sen sist kan jag lova!
I söndags åkte jag iväg till ett stort shoppingcenter i Clackamas med Emma
från Oregon City som jag berättade om. Hittade en MASSA saker och kan ju bara säga att USA är billigare än Sverige. Jag har en ny favoritaffär, Forever 21, där jag hittade min homecoming klänning för endast 150 kr, plus ett par riktigt snygga jeans för 100 kr en skinnjacka för 250 kr (okej, den var fake, men ändååååå).
Var verkligen jättekul att träffa Emma igen, känns som om jag känner henne jättebra bara för att hon pratar svenska. Haha, vi har träffats två ggr...? Menmen, hon fyllde 18 i måndags också, så stort grattis till henne!
Har även ett nytt favorit glass-fika-you name it-ställe (förlåt Ben&Jerry's) vid Cold Stone, där man väljer glass och sedan även vad man ska ha i den! Finns allt möjligt, från gelebjörnar till brownies. Yummie!
I skolan är det ju som sagt homecoming week, årets tema är "an evening beneath the waves" och korridorerna har fått blå belysning och pappersvågor utmed väggarna. Mycket vackert.
Varje dag har vi även en speciell dresscode, i måndags var det Sport Day (jag lånade Matthews fotbollströja och kände på bussen dit hur kul det är med lite school spirit. Var ju mindre kul när man kom innanför skolportarna och ingen annan inom synhåll var satsad och följde dresscoden. ah). I tisdags hade vi Twin Day, jag och Annika gjorde ett tappert försök att likna varandra. Gick väl sådär. Ingen var riktigt beredd att färga håret eller köpa nya kläder, men vaddå, vi är ju foreigners båda två och det borde väl räcka.
Igår hade vi Neon Day och jag var faktiskt lite halvneon. Skippade Animal Print Day idag, något sådant har jag inte. Gillade dock Katrinas outfit, hon kom klädd i en hel elefantdräkt.
Imorgon är det Spirit Day, och jag ska klä upp mig i skolans färger rött, svart och vitt dagen till ära. Under kvällen är det dags för årets hokmecoming game och på lördag är det dags för dansen!
Måste ju berätta om måndagens Pep Assembly också. Alla elever samlade i Gym A och årets kandidater för homecoming King & Queen ropades ut. Jösses om jag kände mig som om jag vore mitt uppe i High School Musical, haha. Lite kul att utbytesstudenten Max från Belgien är kandidat, hoppas han får kungatiteln! Han är även Annikas date för kvällen, tror att hälften av skolans alla tjejer är beredda att mörda henne för det, haha.
HAr även droppat det här med PE, det var ju bara för sorgligt. Har ju börjat förstå varför amerikaner är feta, de GÅR som uppvärmning och spelar sedan något jätte lame spel. Så nu har jag börjat ta Music Theory istället, vilket jag fattar ca 0,000000001 av, he-he.
Och imorn måste jag sjunga inför hela kören med tre personer från de andra stämmorna, känns ju INTE bra.
Har även fått reda på att jag blivit antagen som ledare för ODS vecka 6, så 1-6 november ska jag springa runt uppe i bergen och leva lägerliv med en massa tolvåringar, yey!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Nu har jag läst vad du har för dig. Det verkar trevligt. Synd att jag inte får vara med. Kramar farmor

2009-10-04 @ 12:11:45
Postat av: Linnea Hallgren

Skärpning! Det här duger inte..Mer mer mer inlägg!

2009-10-05 @ 22:55:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0