Söndag kväll

"Se odrägliga ut"

Har inte skrivit på ett tag, har rätt fullt upp här borta. Har fått för mig att jag ska vara med i skolans musikal och spela fiol, så nu har jag cirkus 22 låtar att lära in på mindre än en månad YIHA. Det går dåligt.
Har även droppat det här med avancerad musikteori. Med tanke på att jag lever i min egna lilla värld när det gäller teori inom musik och att jag inte direkt ska gå vidare till något musik college så kändes det lite onödigt att starta dagen med att vara personen som känner, beter sig och ser ut som ett frågetecken.
Har istället bytt till Individual Art Study. Känns rätt så tusen gånger mycket bättre. Har en riktigt bra och härlig lärare som låter mig göra i princip vad jag vill.
Helgen har varit bra, hade ledigt i fredags och då passade givetvis Charlon på att klämma in ett fyra timmars danspass. Pumpade koreografi och pressade nästan ner mig själv i spagat, är SÅHÄR nära nu. Kände mig förörvrigt jättedålig och skitsne hela tiden. Dom har ju inga speglar, min koordination fungerar inte utan speglar! Det var nog höfter och händer åt alla möjliga håll där de inte skulle vara.
Igår var jag ute på en tre timmars lång fotorunda med Amelia och Noah för mina och Noahs senior pictures. Tog väl ett bra tag innan vi lyckades få något seriöst gjort, men det blev en hel del bra bilder. Bröt oss in i ett övergivet café som var något av det läskigaste jag sett. Porslinskärvor över hela golvet, en uppriven diskbänk, nerrivna tavlor, utslitna sidor från bibeln låg på golvet och en lapp om en killes memorial. Plus spruckna fönsterrutor och ett insjunket golv på det. Noah var lyrisk!
Under kvällen firade vi Amelia som fyllde 23 i torsdags. Gick och såg en film som jag glömt namnet på, men den var väldigt bra i alla fall. Resten av kvällen spenderades på Pix, mitt nya och Amelias sedan länge favoritställe! Ett franskt café som har de häftigaste bakverken jag någonsin ätit.
Idag har jag bara inte gjort någonting. Kom ur pyjamasen runt fem, bra jobbat. Har gjort några desperat försök att förstå mig på musikalmaterialet, men eeeueuuhghvjhbdnk. Det går inte så bra. Nu ska jag äta pizza med tha family och komma på bättre tankar!
Var även och lyssnade på Keree och Erin som hade spelning på en liten bar/restaurang i torsdags, riktigt bra är dom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0