Downtown Portland!

Idag har följde jag med Amelia, Laura, Trevor och Steve (som egentligen heter Brad) till Portland och kollade in the Sunday Market! Himla mysigt. Åååååh har ni märkt att jag kan använda åäö? Guess why? Amanda har idag inhandlat sin väldigt första laptop för sina välförtjänta sommarjobbspengar! En MacBook fick det bli, känner mig väldans nöjd. Och inte nog med det, Apple är på extra bra humör och har just nu ett specialerbjudande för college studenter, de får nämligen 50$ rabatt på MacBooks plus en iPod Touch helt gratis! Så the downside var ju dock att jag inte är någon college student. Men on the upside löste vi det med Lauras college ID, så jag är nu en iPod Touch rikare också! (How you like me now Erik? Skulle reta dig om jag kunde nu) Oh happy day! 
Det enda som är lite småknepigt är att jag ställt in ett amerikanskt tangentbord till att vara svenskt. Och det är ganska intressant eftersom inga symboler sitter där de ska och jag får gå på minnet från hur det är i Sverige. Kanske tröttnar snart och bestämmer mig för att leva utan åäö. 
En annan sak jag gillar med USA är att allting verkar vara ganska mycket billigare än i Sverige. Kan ju säga att jag fick den här MacBooken väldigt mycket billigare än jag hade fått i Sverige. Man går också på "dyr" bio för 50 kr och för några dagar sedan shoppade jag OldNavy linnen för 35 kr/st, I like! 
Under veckan som gått har både Daniel och Gib hunnit fylla år, så idag var det stor familjemiddag till deras ära och Daniels flickvän som också snart fyller år. Jag passade på att fixa efterrätten, och jag tror att de flesta av er redan har gissat på att det blev kladdkaka. Vilket de aldrig testat förut! Jag gjorde två lager med smält After Eight mellan och "klädde" sedan allting med grädde och strödde krossad After Eight ovanpå. Den var mycket populär :) 
Under veckan som kommer är det mycket på gång för min del! På måndag (imorgon) är det Labor Day, vilket jag inte riktigt vet vad det är, bara att man är ledig från skolan, så det kommer vara fullt hus här hemma. Gib hade ju planerat måla om huset den här helgen (eftersom det är långhelg) men det har tyvärr regnat hela helgen, så vi hoppas på solsken imorgon så vi hinner få en del gjort då! Jag tycker så synd om dem, för Gib och Amy har bröllopsdag nästa helg och hade planerat att resa iväg själva på en liten minisemester till kusten, och nu funderar de på att ställa in den för att kunna måla klart huset nästa helg... Ah. Hur som helst, på tisdag börjar min dans med Laura (lyrical och hiphop) vilket jag är lite nervös inför, eftersom tjejerna i hennes grupp typ har dansat balett sen de var tre. ehe. På onsdag börjar SKOLAN vilket jag om möjligt är ännu mer nervös inför. Kommer förhoppningsvis INTE missa min gula skolbuss, inte hitta till mina lektioner och inte behöva äta lunch helt själv. Menmen. Jag ser ju faktiskt fram emot det en (ganska stor) smula också... Sen så ska jag testa på nybörjarbalett på kvällen! På torsdag har jag "orientation" där jag kommer få träffa alla utbytesstudenter i mitt område och även få reda på lite mer om allt jag kommer ha möjlighet att göra under året (hur låter en tripp till Hawaii?) 
Måste bara nämna en jättegullig sak också! Jag är helt kär i familjens hund Lucy, och i förrgår när jag skulle gå och sova hittade jag ett litet kort på min säng från Amy där det stod:
"Dear Amanda.
Thank you for
being so kind to
me! You are so
nice - I like you
very much! You
fit nicely into my
family. Love Lucy"
Det gjorde mig så himla glad! Hela familjen är verkligen hur gullig som helst mot mig och får mig att känna mih väldigt välkommen. Jag hade inte kunnat önska ett bättre ställe!
Men nu ska jag kila ner, det spelas pingis i garaget och det låter som om jag missar en massa kul där. Ha det fint så länge, ni kommer snart få rapporter om dansen och om hur första dagen i high school var! 
Massa kramar till er!

Kommentarer
Postat av: Rozbe

Amanda goes mac:D

2009-09-07 @ 12:13:51
Postat av: Erik

Jag skrattar åt dig för jag har en bättre dator och en ipod touch! :D

2009-09-08 @ 15:42:18
Postat av: Linnea Hallgren

Förstår du hur mycket du drar upp mina förväntningar på ett år i USA? Tänk om jag åker, och det inte blir lika bra som för dig, så kommer jag bli jättebesviken...

HOPPAS ATT DU HAR DET AWESOME!

2009-09-08 @ 19:12:30
Postat av: Amanda

Men Erik, jag skrattar åt DIG för att jag har fixat en superbra dator + iPod touch till hälften av vad du fick betala för det!

Och Linnea, det är AWESOME och du kommer få det precis lika AWESOME!

2009-09-08 @ 19:38:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0