HIGH SCHOOL

Har nu upplevt min första två dagar i.... badababam HIGH SCHOOL. Ja, det var läskigt. Och JA det är precis som i filmerna! Cheerleaders, footballplayers och hela baletten. Hahah dom har till och med på sig sitt matchställ i skolan de dagar de har match!
Startade dagen med att inte lyckas öppna skåpet, kodlås liksom? Går liksom utanför mitt förstånd.
Låt oss säga att andra dagen var SÅHÄÄÄÄR mycket bättre än första. Låt oss börja från början. Jag börjar dagen med choir (valde nybörjarkören) så där är jag ju coola tjejen som hänger med en massa freshmens (första året i high school) ...yep. Men det verkar kul, min musiklärare är hur härlig som helst! Sedan har jag Art Lab med ett gäng seniors, det verkar också kul, vi ska börja med att göra ett porträtt i tre tekniker. I tredje perioden har jag Pottery, kul ämne där man bara geggar med lera och gör skålar :) Nästa termin ska jag få börja dreja där, yey! Och sedan har vi speech, mitt ena teoretiska ämne. Som leds av en dramalärare, så vi får väl se hur mycket teori det blir ;) Än så länge har vi bara suttit i stora cirklar och presenterat oss. Träffade en kille där, Cameron, som är med i snowboardklubben och absolut tyckte jag skulle hänga på dem, så nu har jag någon att åka snowboard i vinter! Sedan har jag Modern American History, och min lärare där (Mr. Lockett) måste vara ta mig tusan tvilling med Martin Estenberg (förra historieläraren). Dom ser likadana ut, dom pratar likadant, de beter sig likadant och dom till och med GÅR likadant. Creepy. Men han verkar verkligen jätteskön! Förutom att hans fru är livrädd för svininfluensan och vi måste torka händerna med våtservetter innan vi kommer in i hans klass (huh?).
Sedan var det dags för lunch, och den är GALEN. Man har trettio minuter på sig att köpa mat, äta och komma till nästa klass. Och kön är ju inte att leka med. Nämnde jag förresten att vi har fem minuter mellan varje lektion att transportera oss på? Stööööört. Hur som helst, jag utforskade matsalen i cirkus fem minuter i jakt på ett icke pizzafett alternativ, bestämde mig för minibaguette, ställde mig i kön, fick äntligen min macka och upptäckte att jag hade fem minuter på mig att klämma i mig hela min efterlängtade lunch. Inte nog med det, så var jag ju ensam och kände inte direkt någon. Efter några snabba varv runt matsalen fick jag syn på min räddare i nöden Chelsea (en tjej från kyrkan) och åt med henne, ville verkligen inte sitta själv. Det är inte riktigt ok i high school.
Sprang sedan vidare mot Photography, ser verkligen fram emot den klassen! Och sist på schemat har jag idrott, och nu ska ni få höra vad man gör på en amerikansk idrottslektion. För det första så är vi typ fyra tjejer och tjugofem killar. Vill ni veta vad vi hade för uppvärmning? Vi gick. VI GICK. Hur patetiskt får det bli? Efter ca tio minuters "uppvärmning" hade vi dodgeball, vilket var frivilligt att delta i för alla tjejer men obligatoriskt för killar. Jag skojar inte, min idrottslärare (som förövrigt kallar mig "Sweden") frågade alla oss tjejer var och en om vi ville vara med eller inte under dodgeballen. Jag var en modig flicka och deltog såklart. Lite halvhjärtat men ändå! Jag lyckades även med bedriften att missa min skolbuss hem första dagen... Jag frågade personen som var "in charge" vart jag skulle vänta på min buss (nr.26, det finns måååånga) och han pekade ut ett ställe åt mig. En kvart senare har alla lämnat området och Amanda står ensam och konfunderad kvar. Jag går tillbaka till personen "in charge" som upptäcker att han pekat ut fel sida av skolan åt mig att vänta på. TACK. Menmen, jag ringde Amy och allting löste sig, men ändå.
Andra dagen har känts bättre, har lärt känna fler folk. Fick två luncherbjudande idag, ganska bra jobbat vaa? Min stora räddare kom under min Pottery klass, en tjej som heter Hanna började snacka med mig, jättetrevlig tjej! Hon har själv varit utbytesstudent i Honduras, så hon vet väl lite hur det känns att vara helt ny.. Hon bjöd i alla fall med mig till att äta lunch ute med hennes kompisar så då fick jag träffa alla dem också, jättehärliga allihopa! Dom bjöd även med mig till "the football game" imorgon som följs utav en skoldans, så nu har jag några att gå med, yey! Under min P.E klass började även en kille snacka med mig, Daniel, som nyligen flyttat hit från Florida, så han är också helt ny. Skönt att träffa folk som är lite i samma sits. På tal om det, så har jag också hunnit med att gå på den obligatoriska "student orientation" för utbytesstudenterna i området idag. Träffade en tjej från Tyskland där, Annika, som går på samma skola som mig! Hon var verkligen hur mysig som helst och är också intresserad av dans (latinodansare COOLT), så hon ska kolla upp mina danskurser.
Och just det. Jag har hunnit med att dansa också. Kan ju säga samma sak där, första dagen katastrof, andra dagen mycket bättre. Började med att testa på Lauras lyrical klass, där typ all har dansat ballett sen de var tre, så låt oss säga att det var LITE för svårt för mig. Men jag testade en enkel ballett klass igår, och den gick jättebra, så den ska jag nog fortsätta med! :)
En sak till, jag har luskat fram att Emma från Skåne som jag åkte hit med inte alls bor långt ifrån mig, nämligen i Oregon City! Laura har till och med kompisar där, och det tar cirkus 45 min att ta sig dit, så hon har lovat mig en tripp dit någon helg framöver. Full rulle hela tiden! Nu måste jag sova, klockan ringer 5 imorgon igen... AAAH
Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0