Indian sommar

Det är ju ganska ironiskt att det enligt almanackan anses vara första höstdagen här idag och vi hade 35 grader varmt. He-he. Hur varmt har ni det hemma i Sverige? :)
Amy berättade att de kallar det för indian sommar (och den ska vara hela veckan, woho!) , och alla här går runt och klagar på hur varmt det är. Jag däremot är bara lycklig över värmen (förutom när man måste åka skolbuss hem med lädersäten, eeuuuh), till och med kl 6:45 som ni ser.
Det var för övrigt andra gången bussen fick vänta på mig pga fotografering. Jag är nog troligtvis den enda personen inom sjuttiotvå mils area som är lyrisk över att få åka gul skolbuss.
På tal om det, så har min underbara värdfamilj rotat fram en gammal systemkamera som de ärvt av Amys pappa som jag ska få låna under mina Photography lektioner! Och det känns typ såhäääääär härligt eftersom det annars är cirkus 50 elever som krigar om 12 kameror. Yey! Menmen, vi har inte kommit så långt där än. Är fortfarande fast i pinnhålskameror, som å ena sidan är ganska coola (man tillverkar dom själv och framkallar sedan korten själv i mörkrum), men som jag hittills misslyckat totalt med. Alla mina kort har varit totalsvarta. Bra jobbat där Amanda.
Imorgon är det dags för balett och jag ska döda tre timmar på Fred Meyers efter skolan hade jag tänkt. Rozbe, om du ser detta så får du väldigt väldigt gärna ringa mig efter jag slutat (kvart i tre). Saknar dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0