Måndag återigen

låt oss säga att min
skolväg här är LITE
mer intressant än
Hammaröleden

DET ÄR SANT
såhär mycket på landet bor jag!


Har nu varit här i ganska så exakt en månad, känns grymt mycket längre men... Saknar er alla där hemma! Och även om livet känns lite pissigt precis innan man somnar om kvällarna och high school känns som om man är tillbaka i högstadiet så ångrar jag ingenting. Jag har det verkligen bra här borta!
Dagen var som vanligt, förutom att jag har uppgraderats till Symphonic Choir (trodde ni inte om mig va? inte jag heller för den delen...) så nu har jag kör med Naima! Och att vi äntligen hade fotboll (RIKTIG fotboll) på idrotten och jag inte behövde känna mig lika usel som vanligt.

Helgen gick fort, spenderade lördag förmiddag med Amy och kollade på när hon hade matlagningskurs och hjälpte henne där. Kvalitén här på mina middagar befinner sig högt över förväntan vill jag lova. Fick en chokladask och tuggummi som tack för hjälpen, det gjorde min lördag! Har inte ätit choklad på ca tre veckor. DET är otroligt. Om man bortser från den där mörka chokladen från Starbucks. Och den där candybaren. Och den där godispåsen Linnea köpte åt mig.
Kvällen + natten spenderades på sleepover hos Naima med henne och Annika. Vi åt pumpkin pie för första gången, gick och kollade på Nine (förlåt Noah) och diskuterade allt och inget. Naima är van vid ca 30 grader året runt, har aldrig sett snö och sover med en hel jäkla träningsoverall på sig. Jag sov i shorts, linne + sovsäck och trodde jag skulle dö av värmeslag. Naima frös. Fick även ett jättefint armband från Kenya av henne! Kom på att jag typ inte tog med mig något svenskt alls. Det börjar bli stor efterfrågan på svenska småflaggor och dalahästnyckelringar här. Hehe, mamma?

Under söndagen följde jag med min hostfamily på picknick som deras kyrka organiserade. Mycket mysigt och MYCKET mat. Jag skippade frukosten för att ha plats för extra mat och blev himla lycklig i magen när jag kände doften av grillat. Blev dock mindre lycklig i magen när jag fick se att de grillat en hel jäkla gris och dessutom lämnat kvar den på bordet för allmän beskådning. Det var värre än grå kotunga det, Jenny. Bestämde mig ganska snabbt för att fylla det där extra utrymmet med efterrätt istället.

Det börjar även bli dags för Homecoming (en av de tre stora skoldanserna under året) och idag släpptes biljetterna och omröstningen för Homecoming King & Queen satte fart! Just like the movies. Så till helgen måste jag iväg på en shoppingtur och hitta klänning (jeans går tydligen inte för sig här), ska även iväg på någon typ av camp med Hannah fre-lör, det ser jag fram emot!

Mina hostsis Katrina, Amelia och Laura
har tre bröder också!
Tre överlyckliga utbytesstudenter
provar på sitt livs första pumpkin pie
såna här mysiga kompisar
har jag trädgården full av!

Kommentarer
Postat av: elin

hoppas du har det bra där borta :)

2009-09-22 @ 14:30:34
URL: http://strandan.blogg.se/
Postat av: jenny

åhh saknar dig

2009-09-23 @ 22:01:49
Postat av: Amanda

saknar dig med! är allt bra där hemma?

2009-09-24 @ 05:31:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0