OUTDOOR SCHOOL CAMP

Har ganska nyss kommit hem från två dagars uppstart av Outdoor School Camp i Arrah Wannah, har haft hur kul som helst!
Campet börjar nu till veckan och pågår i sex veckor och hit kommer tolvåringar för att leva lägerliv och lära sig om naturen. Campet sökte high school elever som kunde tänka sig att ställa upp som ledare och lärare, och det var alltså alla vi volontärer som hade en liten get-together-lära-sig-allt träff med intervjuer nu under fredag-lördag. Så jag hoppas på att få spendera en vecka uppe i bergen någon gång i den kommande månaden, skulle vara jättekul att bli utvald som ledare :) känner ju mig dock lite nervös inför att lära ut fotosyntes och symbios till tolvåringar på engelska. Tror ni de märker någon skillnad om jag tar det på svenska istället?
Campet var förresten ALLT som man ser i filmerna, med the cabins med våningssängar, the dining hall, the chapel och camp fire under stjärnklar himmel varje kväll. Alla ledare och volontärer var hur härliga som helst, så hoppas verkligen på att få komma tillbaka!
Imorgon är det söndag och jag ska iväg och shoppa homecoming klänning med Amelia i Clackamas Mall. Har även lyckats få tag på Emma från Skåne som bor i Oregon City, och hon ska också komma dit, det ser jag fram emot! Det kommer nog kännas konstigt att prata svenska igen. Fast jag har ju faktiskt redan träffat en svensk sen jag kom hit. Efter min balett i fredags började jag prata med en annan tjej på studion som också var utbytesstudent, fick av någon anledning för mig att hon var från Tyskland så vi snackade på på engelska ett bra tag. Så småningom frågade jag vart hon kom ifrån och hon svarade Stockholm. Alla runt om oss kollade lite konstigt på mig när jag började gapflabba och på svenska utbrast
"VA?!!? ÄR DU OCKSÅ SVENSK???"
kände skitknepigt att prata svenska med någon face to face helt plötsligt.
En sak till, GISSA VEM SOM KOMMIT MED I SKOLANS DANSLAG? :DD mhm! Ser sjukt mycket fram emot alla uppträdanden och tävlingar vi ska vara med i. Har ju dock startat lite illa då jag inte visste att de tränade i tisdags och även missade fredgasträningen pga ODS. Menmen, får ta igen det till veckan, kommer ju dansa varje dag mån-fre nu!

Kommentarer
Postat av: Linda

Fan va kul Amanda, du kan ju alltid visa fågeldansen ;)

2009-09-29 @ 09:50:02
URL: http://lindaastromberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0