Torsdag



min hostsister Laura

Idag har jag haft en megasuperslapp dag, vilket behovs, forkylning pa vag!
Idag gott folk har Amanda inhandlat sina mycket forsta balettskor! Jag har borjat ta balett pa Lauras dansstudio, vilket aven det behovs, tekniken ar ju inte vad den borde vara... Hur som helst, just nu sitter jag ocksa pa Lauras studio och vantar pa att hennes hiphop klass ska borja som jag tankte prova pa. Har varit dans varje dag for mig denna vecka, tranade med skolan danslag man-tis, hade balett igar, street idag och imorgon ar det dags for audition till skolans danslag, vilket jag tankte vaga mig pa. Wish me luck! I mandags och tisdags fick de som ville trana med dem, de larde oss en koreografi och imorgon ska vi alltsa visa denna for dom. Har spenderat senaste timmen har i studion till att ova, sa forhoppningsvis ska det ga okej.
Om allt gar vagen kommer jag alltsa dansa varje dag man-fre, sa det ar fullt upp hela tiden! Det dar med somn ar ju overskattat. Far i genomsnitt cirkus 6 timmar somn per natt, ar ju hopplos pa att komma i sang fore elva. Tror det ar min omvanda pappagener som  spokar. Och sen ringer klockan fem. AH. Menmen, jag far val forsoka lagga om, for detta haller inte.

Imorgon ar det fredag och dags for helg vilket jag ser fram emot. SOVA. Vet inte riktigt allt vad helgen bjuder pa. Tror att det kommer vara nagon match pa g imorgon (formodligen), skulle tippa pa amerikansk fotboll. Sen ska jag folja med Amy pa lordag och hjalpa henne under en matlagningskurs som hon haller i, far val se till hur mycket hjalp jag kommer vara men... Kanske lar mig nat bra :) Under kvallen har Naima (utbytesstudent fran Kenya) bjudit hem mig och Annika till henne, och pa sondag ska kyrkan ha megapicknick i parken. Later riktigt trevligt, hoppas pa fint vader! Har ju borjat regna mer och mer och blivit lite kallare har. Inte som i Sverige da, vi har ju fortfarande runt 20-25 grader dagtid ;)
Har inte sa mycket mer att skriva av mig om nu, vardagen har liksom kommit igang och det ar inte sa mycket som ar nytt, overraskande och forvirrande langre. Mer an alla dessa halsningsfraser folk har borta har. Som "How is it going?", vad svarar man pa det? Hur gar vad? Har mest bara mumlat lite icke horbara ord till svars pa det. Och nar folk anvander "how are you?" som en halsningsfras, och inte forvantar sig ett svar tillbaka, definitivt inte ett arligt. Borjar man ga for djupt in pa att man ar trott for att man inte kunde sova natten innan for att tacket ideligen foll ner pa golvet far man en ganska "hey I REALLY don't care" blick tillbaka. Har aven gjort misstaget att glatt svara "I'm fine" tillbaka pa denna fraga (tankte pa svenska att 'jag mar fint'). Det uppfattades nog inte pa samma satt som jag menade det. Sa, har som tur ar redit ut ett och annat mysterium med Laura idag och kanner mig genast lite klokare nar det galler amerikanare. Lite. Folk har borjar redan forbereda sig for Halloween vill jag lova! Spenderade eftermiddagen hos Hannah igar, och vi valkomnades av hennes mamma i koket som klatt ut sig till angel och glatt forsag oss med tacos. Jag gillar Hannahs reaktion ("mamma snalla, det ar ju inte ens oktober an!"). Hon svarade att hon ville "put a smile on our faces", det tycker jag var gulligt gjort.
Menmen, nu ska jag dansa, ni far hora mer fran mig till helgen! Ta hand om er, saknar er allihopa dar hemma.
Kram pa er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0