HELG!

Sitter i skolans datasal och uppdaterar lite vad som hander i vantan pa dagens danstraning. Har haft en fullspackad vecka, och en om mojligt annu mera fullspackad helg vantar!
Onsdag var en riktigt pissig dag.
Var uppe med Snowriders for andra gangen till Meadows, det var... forfarligt. Isregn och storm. Och sen sa har jag ju inte sa mycket tyngd att komma med (vilket jag for det mesta ser som en positiv sak) sa nar jag skulle ta mig ner fran toppen blaste jag nastan uppat. Isigt var det forstas ocksa, sa det stod harliga till. Sa efter ett ak kande vi (jag och tjejerna i snowboardlaget) oss ganska fardiga och gick in till varmestugan och fastnade dar ratt lange. Efter en stund kom Annika & co in ocksa och ingen kande riktigt for att ga ut igen. Jag hade lamnat snowboarden i ett snowboardstall utanfor womens bathroom och tankte inte sa mycket mer pa det, eftersom jag stallt den dar forut och likadant gjorde manga andra.
Dock sa stod den inte langre dar nar det var dags att aka hem. SHIT tankte jag. Tydligen har den blivit snodd. Illa. Fler personer fick sina snowboardar snodda under samma kvall. Snowboardmaffia pa gang under onsdagkvallar i Meadows, tydligen. Nae, nu saknar jag allt Bjornrike. Bra sak med skidomradet har dock, dom har BARA sittliftar. Vet knappt vad en ankarlift ar nar jag forsokte forklara. 1-0 till USA. En annan cool sak (enligt min asikt) ar toaletterna pa Meadows. Dom har automatisk tval! Bara att satta handen under sa pumpas den ut automatiskt. Jag ar lika road varje gang.

Under torsdagen akte vi aterigen upp med snowboardlaget, och det var tusen ggr battre. Klart och fint. Ovade big jumps, jag akte till och med i dom! Och jag dog inte! Har ett ganska blatt kna dock. Matchar min wontercourt klanning jag ska ha pa lordag kvall fint.
Pa lordag ar det ocksa dags for min forsta snowboardtavling, Slopestyle i Timberline. Jag ar sa nervos att jag inte vet vart jag ska ta vagen. Och nar tavlingen ar klar blir det att skynda sig hem och gora sig iordning infor wintercourt, sedan middag med en massa kompisar och rutn 8 bar det av till den stora dansen. Sover over hos Annika. Under sondagen aker vi upp till bergen och traffar ovriga utbytesstudenter pa SKI WEEKEND (:DDD) och stannar dar tills pa mandag.
Ikvall ar det danstraning och killarnas basketmatch som galler. Under halvtid ropar dom ut arets wintercourt king & queen, Katrina ar nominerad, hoppas pa henne.
Nu kor dom snart ut mig ur datasalen har, sa far nog ta och avsluta. Hors snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0