Helger som gått!

Jag och Annika på middag innan Wintercourt

Har inte hunnit skriva av mig på ett tag, har haft en intensiv vecka och två helger av massa aktiviteter!

Låt oss börja med förra helgen, då var det långhelg. Hade ledigt under måndagen, Martin Luther Kings födelsedag som firades. Själv firade jag med snowboardåkning uppe i Timberline.

Hade under fredagen dansträning efter skolan och stannade sedan för att kolla på killarnas basketmatch. Går bättre för dom denna säsongen än det någonsin gjort tror jag, leder serien! Så då kom jag hem runt tio. Under onsdagar kommer jag hem till Annika runt tio också (efter snowriders) och sover hos henne, och på torsdagar kommer jag också hem tio efter snowboardträning. Så på fredagkvällar är jag lite smått utpumpad.

Hursomhelst, försökte komma i säng hyfsat tidigt, under lördagen var det ju dags för min första snowboardtävling!

Inga brutna ben och inte sista plats var mina mål och de uppnåddes, så jag vart nöjd. Steg upp runt sju och mötte Greg, Jon och Ty runt åtta och fick skjuts av dem upp till Timberline där tävlingen hölls. Slopestyle var det som gällde. Parken hade tre stora hopp, två rails och ett dancefloor. Alla fick två åk  (varav det bästa räknades) och blev bedömda av domare. Snowboard är ju tyvärr inte så där väldigt stort bland tjejer så det var bara åtta stycken som ställde upp i tävlingen. Varav sex var från mitt lag. Sen så var det Aspen som alltid tränar med oss men går på någon annan skola och en annan tjej som jag inte sett förut. Hennes första tävling också.

Innan åket var jag så nervös att jag trodde jag skulle kissa på mig. Det gjorde jag lyckligtvis inte. Åkte över de två första hoppen, inga häftiga tricks men ändå, popped the knuckle på det tredje, skippade railsen (dom var höööögt upp!) och åkte över the dancefloor. Lyckades med att inte ramla vilket var det viktigaste för poängens skull. Räckte till en sjunde plats (av åtta) vilket kändes helt ok för första tävlingen faktiskt. Fick 56 av 200 poäng!

 

När tävlingen var över blev vi fast i värmestugan i ett par timmar i väntan på resultat. Vilket gjorde mig halvt galen eftersom jag ville hem och fixa mig i ordning inför skolans wintercourt (vinterns stora skoldans) som skulle hållas under kvällen. Skulle egentligen vara redo vid fem, och när klockan började närma sig fyra var det inte många fina ord som rörde sig i mitt huvud. Killarna ville ju dock inte lämna innan de fått reda på resultaten vilket jag i och för sig kunde förstå. Det var lite fler deltagande killar, runt 40 tror jag. Sandy gjorde bra ifrån sig i alla fall, placerade sig i topp tre på både killarnas och tjejernas sida!

Fick till slut skjuts hem av min coach Connie. Kom hem fem (!), missade förpartyt hos Kyza, duschade, fixade smink och hår, OCH packade i ordning mina saker inför skidhelgen med utbytesstudenterna på en timme (RÄTT bra gjort för att vara jag. kalla mig aldrig dryg igen). Skyndade iväg till Annika, glömde nästan biljetten till dansen och åkte iväg med henne, Robert, Eric och Naima till Welches där vi åt middag med en massa trevligt folk, tror vi hade långbord på ca 20 pers!

Dansen var hur kul som helst, i år var det Las Vegas tema som gällde. Kändes som om kvällen gick grymt mycket fortare än vad den gjorde under homecoming. Efter dansen åkte jag, Annika, Eric och Robert tillbaka till Annikas hus och åt Nutella våfflor hela kvällen och kollade på Super Sugen. Trevlig kväll, men kände ju lite småpissigt att alla våra kompisar hade en lokal uppe i Welches där de efterfestade. Och vi kunde inte gå eftersom vi skulle upp tidigt nästa morgon och inte hade skjuts hem från Welches. Ah.

 

Hursomhelst, fick väl ca 4 timmars sömn den natten innan det var dags att stiga upp och pallra sig iväg till SKI WEEKEND med utbytesstudenterna! Vilket var helt underbart. Inte på morgonen kanske, men. Åkte upp till Government Camp med Annika, Meg och Nora där vi mötte vår grupp. Lastade in alla saker i Cascade Ski Club dör vi övernattade. Jättemysig stuga, hade gärna stannat längre! Söndagen spenderade vi i Meadows, snöregn och allmänt sorgligt väder, men vi hade kul ändå. Stannade uppe sent och spelade kort och satt och snackade med alla utbytesstudenter, tror vi var ca 12 stycken som var där. Det är vekrligen hur kul som helst att umgås med dem!

Under söndagen var det strålande solsken och vi åkte upp till Timberline. Hade min första konversation med en australiensare i liften. Uppfattade ca 50% av vad han sa. Och engelska är deras modersmål? Är ju för tusan enklare att förstå vad Nora från Slovakien säger när hon pratar med mig. Han försökte förklara att han bor i en bil. Lät ungefär såhär "Am levänn en akaaa!". Eh. Ja. Lite blåst och en hjälm på det också. Ingen bra kombination.

 

Kom hem runt halv sex på måndagen och kastade mig iväg till dansträning i tre timmar. Stupade rakt i sängen när jag kom hem, dags för ny vecka.

Den var som vanligt, förutom att jag var "sjuk" (trött) i onsdags. Annars dans i tisdags, snowboard torsdags, dans och kolla på basketmatch på fredag. Annika sov över hos mig och vi hade samtal-till-europa kväll. Hon är jättedålig på tyska och tar hälften på engelska numera. Märkte jag. Haha. Jag är väl ingen stjärna på svenska längre heller, dessa blogginlägg tar längre och längre tid att formulera för mig.

Igår (lördags) hade vi dansträning i sex timmar. Ingen vila här inte. Jobbar för fullt på koreografin till State tävlingen i mars nu, LÄNGTAR! Och under kvällen var det dags för Big Band Dance. Skolans jazzband spelade och det gavs kurser i swingdans under början av kvällen. Jocke, du skulle varit där! Saknade boogie woogie. Sov över hos Annika efteråt. Och då menar jag verkligen sov. Försökte vara social framför en film men jag slocknade på en gång.

 

Idag tänkte jag ta en slappardag. Har varit halvslapp får jag väl medge. Blev hämtad hos Annika vid tio och följde med min kära värdfamilj till kyrkan. Åkte sedan över till Amelias hus i någon timme, har inte träffat henne på hur länge som helst nu! Blev en shoppingrunda i Gresham med Laura efteråt, fixade pengar till mobilen (kan smsa igen, YESSS) och hittade en hoodie för 5 dollar. Livet är gött. Och i.d foundation för 175 spänn. Billigt billigt!

I övrigt har jag degat i min säng med godis och dator. Och det tänker jag fortsätta med tills jag ska sova.

I USA har man spray ost. USCH. Och Marcus äter det med Pringles chips. Ännu mera USCH.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0