Meterlangt inlagg jag vet...



Hittade kort pa mig pa Meadows hemsida!




BESLUTSANGEST I MULTUM x8965634806089686986. eeeeehuykld.s.

 

Sa kanner jag mig idag. USA har bestamt sig for att alla mina aktiviteter ska ha sina stora grandefinales-shower-tavlingar-state-resor you name it inom loppet av tva veckor. Ogilla starkt.

 

Om vi tar det fran borjan.

Forra helgen var jag ivag pa Mock Trial Regionals, kort och gott en tavling med ett arrangerat kriminalfall dar man satter ihop ett lag av vittnen, advokater mm. och tavlar mot andra skolor. Galler att ha bast argument och gjort basta undersokningen av fallet. Vi tavlade I ett riktigt courthouse alla var uppkladda till tanderna och riktiga domare som man var tvungen att tilltala “your honor” satt och bedomde oss. Vi snackar traklubba och hela showen. Sjalv spelade jag clerk/bailiff sa jag hade inte en sa jattestor roll i det hela, men fick sitta nast intill domaren och kanna mig viktig. Hade hand om att svara in vittnena, halla koll pa tiden, regler och presentera juryn. Och saga “all rise” varje gang domaren lyfte pa stjarten. Det enda jag kunde tanka pa var att det lat som “all rice”.

Hursomhelst, Sandy brukar ligga langt ned pa resultatlistan men i ar skrallade de stort och vi blev ett utav de tre lagen som ska fa aka till STATE! (Oregon Masterskap) om tva veckor. Tva dagar, bo pa hotell och argumentera skiten ur ovriga lag sa vi vinner och far aka till Nationals i Philadelphia. Yey!

STATE Mock Trial om tva veckor. STATE Snowboard om tva veckor. INTE SA MYCKET YEY LANGRE. Har halvt om halvt bestamt mig for snowboard anda. Tror det kommer bli kul.

I sondags hade jag slopestyle tavling i Meadows, underbar dag! Lagom varmt och sol och nypreppad park och inga brutna ben.

 

Beslutsangest nummer tva galler helgen efter snowboard state. Da ar det dags for danslaget att aka till state. Samtidigt som dramaganget drar till Ashland i fem dagar for att se fyra pjaser, ga backstage, bo pa hotell och bara fjanta runt pa stan. Eftersom jag var med i Pit Orchestra ville Mr. Harris ha med mig till Ashland. Meeeeen kan inte riktigt balla ur danslaget en sadar tre veckor innan state sa att de maste andra om hela koreografin. Aven om jag inte kanner att jag har nagon direkt viktig del i koreografin sa ar det tydligen big no-no. Sa det far bli dans.

 

Annars ar livet finemang. Getterna vaxer och sant.. Har ytterligare en danstavling nu pa lordag pa (i, vid? at) Liberty High School. Och igar var jag ivag och kollade pa en artshow vid Mt. Hood Community College, staller sjalv ut tavlan pa en indian och tva foton fran min fotoklass. Har jag lite tur kan jag vinna priser fran colleget!  

 

I ovrigt har Sandy gatt och blivit galet. Forra veckan sprang det runt en galen man med pistol en gata ifran skolan, slutade med att han sprang in i ett villaomrade och skot sig sjalv. Och dagen efter, kl halv tio pa kvallen nar jag satt pa snowboardbussen med resten av laget pa vag hem fran traningen fick chaufforen och Jons pappa som satt langst fram se nagot hemskt. En kille som slapar en kvinna over motorvagen i fotterna. Bussen stannar intill vagen och Jons pappa rusar dit for att se vad som ar pa gang. Han kommer tillbaka en kvart senare och sager bara ”Det fanns inget vi kunde gora”. Visar sig att killen som slapade kvinnan over vagen var grannen som hort konstiga ljud utanfor huset. Kvinnan hade haft ett gral inom familjen, en familjemedlem hade sedan slagit henne medvetslos, lagt henne pa motorvagen, kort over henne och sedan kort darifran.

Kandes hemskt och overkligt att vara sa nara nagot sa sjukt... Fick skjuts av Greg till Hannah och spenderade natten dar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0