Spring Break

Tänkte att jag kanske skulle skriva av mig lite här igen. Kanske är dags.

Vad har jag haft för mig sedan senast? En jäklans massa saker skulle jag vilja påstå.

 

- har hunnit se The Cats Meow (skolans winter play),

- tävlat i Oregon Mästerskapen med snowboardlaget,

- blivit bortrövad av Hannah och Kyza till ett Roller Derby,

- vunnit jacka, hoodie, tshirts, mössor som ingen vill ha och en massa annat smått och gott på prisutdelningen för Snowboard State (Oregon Mästerskapen). Dock var ju allt i XXL herrstorlek och jag skulle lika gärna kunna tälta i min jacka.

- kollat på Alice In Wonderland i 3D (rätt coolt faktiskt)

- tävlat i Oregon Mästerskapen med skolans danslag under två dagar

- shoppat upp alla mina pengar

- haft hemlängtan

- ätit en hel "pint" av Ben&Jerry's till middag. det var amazing

- sett en riktig amerikansk basket match med Portlands stolthet the Blazers.

- lärt mig göra double front flips och bakåt volter på ett gym i Vancouver

- haft skumgummi i ögon, näsa, mun

- haft spring break

- besökt Kahneeta, med Hannah, Annika och Katrina, ett indian ställe i öknen på andra sidan berget där vi badade i pooler och sprang runt i bikini hela dagen. OCH DET VAR INTE ENS KALLT!

- besökt Oregons kust (Cannon Beach) med Hannah och hälsat på hennes pappa i Vancouver

- varit lycklig

 

Har nu avslutat snowboard och dans säsongen på skolan, så efter lovet är det inte aktiviteter varje dag som gäller längre...

Snowboard State var helt sjukt kul, fick ledigt från skolan och åkte snowboard med laget fyra dagar i sträck. Själv hade jag bara lyckats kvalificera mig i Slopestyle och tävlade under fredagen. Åken gick helt okej, men kändes som jag hade mer att ge. Slutade på en trettonde plats av ca 40 tjejer vilket jag var himla nöjd med ändå! Tjejerna från Sandy KILLED IT och laget fick första plats i varje event, och killarna var inte heller dåliga, dom vann Slopestyle, fick andra plats i Halfpipe och vann vår liga. Tror vi åkte hem med fem feta pokaler och jag vet inte hur många medaljer. Kommer sakna snowboardlaget galet mycket!

 

För danslaget gick det helt okej, vi gick vidare från första kvällen vilket var vårt mål så vi fick dansa under lördagen igen. Vi slutade sedan på en elfte plats vilket jag tror alla kände sig nöjda med. Det var häftigt att få uppträda inför en så stor publik på ett sånt stort ställe (memorial coliseum, stor fet idrottsarena i Portland) och se alla de andra skolorna!

Hittade inspelning av vår dans på Youtube och allt! Och lagfotot från state också!

 

http://www.youtube.com/watch?v=b7IrzgsOl0A



Kommentarer
Postat av: Linnea Hallgren

Herregud! Vad bra ni var då! Göör duktiga!

2010-03-27 @ 11:08:34
Postat av: Erik och Ellen

kjempeflinke jenter!

2010-03-27 @ 15:25:09
Postat av: Maja

"Jag vet hur det är, 28 år och har nyss börjar försöka hitta nån,

2012-11-12 @ 08:27:19
URL: http://www.facebook.com/Iphone5Tillbehor/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0